پیام ریاست کنفرانس

پیام ریاست کنفرانس

۱۴۰۳/۰۵/۲۲

بسمه تعالی

با سلام و احترام،

چهارمین همایش ملی جلبک شناسی ایران با همکاری موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و انجمن جلبک شناسی ایران  در تاریخ 15 و 16 آبان 1403 برگزار می گردد. این همایش فرصتی ارزشمند برای گردهمایی اندیشمندان، متخصصان، پژوهشگران، سازمان های متولی و بخش خصوصی فعال در حوزه جلبک شناسی و صنعت جلبک می باشد.

امروزه جلبک ها نقش حیاتی در اکوسیستم های آبی ایفا می کنند و مطالعه آنها دریچه ای به سوی درک عمیق تر محیط زیست و فرآیندهای زیست محیطی است. همچنین کاربردهای متنوع جلبک ها در زمینه های صنعتی، دارویی، غذایی، انرژی و... توجه ویژه ای را به خود جلب کرده است.

در این همایش، فرصتی فراهم شده تا آخرین دستاوردهای پژوهشی در حوزه جلبک شناسی و مشکلات و موانع پیش روی صنعت نوپای جلبک ارائه و به بحث و تبادل نظر گذاشته شود. همچنین انتظار می رود این همایش موجب تقویت همکاری های علمی میان پژوهشگران، متخصصان و فعالین این حوزه شود.

امیدوارم با همدلی و همکاری همه دست اندرکاران، بتوانیم در آینده نزدیک شاهد دستاوردهای بیشتر و ارتقای جایگاه جلبک شناسی در کشور باشیم و با در کنار هم قرار دادن متخصصان، متولیان و بخش خصوصی حوزه جلبک گام مهمی در جهت توسعه و پیشبرد این صنعت برداریم.

 

                                                                                      با احترام

                                                                                       دکتر محمود بهمنی

                                                                                       رئیس چهارمین همایش ملی جلبک شناسی ایران